Succes van crowdfunding

Niet iedere crowdfunding campagne wordt automatisch ook succesvol. Er zijn ontzettend veel projecten waar ondernemers uit kunnen kiezen, dus het is belangrijk dat uw project erbovenuit springt. Er zijn namelijk ook projecten die aan het eind van de periode niet voldoende financiering hebben binnengehaald. Dat betekent in de meeste gevallen dat de investeerders het bedrag terugkrijgen en u nog steeds met lege handen zit. Hier leest u een aantal handige tips voor het behalen van succes met uw crowdfunding campagne.

Deze tips zorgen voor een succes van crowdfunding campagnes

Als u begint met het opschrijven van uw ideeën, is het belangrijk dat u het eindproduct zo helder en duidelijk mogelijk beschrijft. Wordt het een winkel, een boek of een restaurant? Zorg dan dat uw investeerders zich het product zo levendig mogelijk kunnen voorstellen. Laat ze bijvoorbeeld al iets van uw muziek horen en maak uw ideeën van een lekkere maaltijd duidelijk. Laat ook zien waar het geld precies aan gaat worden besteed. Naast een duidelijke beschrijving, moet u ook de beloning niet vergeten. Investeerders zullen letten op het 'voor-wat-hoort-wat' principe. Als de beloning ze aanspreekt, zullen ze wellicht eerder een investering doen.

Promoten voor crowdfunding succes

Met alleen beschrijvingen komt u er niet. U moet er ook voor zorgen dat mensen weten dat u investeerders zoekt. Begin met het inlichten van uw omgeving. Zij verspreiden het misschien weer verder, waardoor iemand die u niet kent ook over het project hoort. Promotie via social media is tegenwoordig ook noodzakelijk. De berichten kunnen worden gedeeld, zodat het zoveel mogelijk mensen bereikt.

Wat is beleggen?
Voordelen van crowdfunding
Spaarrekeningen vergelijken
Crowdfunding websites